Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

Η γιορτή του βιβλίου

Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

Καλημέρα, παιδιά και καλό μήνα σε όλους!!!

Πρωταπριλιά χθες, γιόρταζαν τα ψέματα. Κρίμα που δεν ήμασταν στο σχολείο να λέτε συνέχεια ο ένας στον άλλο "Λύθηκε το κορδόνι σου" και "Έχεις μια μουντζούρα στη μύτη".  Παρ' όλα αυτά, τα ψεματάκια που μας στείλατε ήταν πολύ πετυχημένα! Για ρίξτε μια ματιά...









 Τώρα διαβάστε κι ένα αυτοσχέδιο ποιηματάκι-ψεματάκι που πολύ θα θέλαμε όλοι να ήταν αλήθεια! Κάτι μου θυμίζει από τα παραπάνω...😉

Έφυγε ο κορωνοϊός
ο κακός αυτός (υ)ιός
και πήγε στη μαμά του
την Κινέζα μητριά του.

Έβγαλε τη μάσκα του
πέταξε τα γάντια του
μπήκε σ' ένα αεροπλάνο
και να τρέξω δεν τον φτάνω.

Άφησε όμως την κορώνα
στου σχολειού μας την κολόνα
που όλο γράφει παραμύθια
και μας κρύβει την αλήθεια.

Μ' αλήθειες και με ψέματα
κυλάει η ζωή αναίμακτα
κι άμα πεις το ποιηματάκι
θα σου στείλω ένα φιλάκι.

Το πιστέψατε; Χα χα!!!

ΜΕ ΤΙΣ ΥΓΕΙΕΣ ΣΑΣ! ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!

Είναι, πάντως, αλήθεια πως κάθε μέρα έχουμε και μια γιορτή. Αυτό είναι όμορφο, γιατί οι γιορτές δίνουν χαρά στη ζωή μας, αλλά και την ευκαιρία να θυμηθούμε κάποιους σημαντικούς ανθρώπους ή σπουδαία γεγονότα. 

Υπάρχουν πολλών ειδών γιορτές, για το βαπτιστικό μας όνομα, για τα γενέθλιά μας, κάποιες σχολικές γιορτές, αλλά και κάποιες άλλες που συνηθίζουμε να τις ονομάζουμε "παγκόσμιες μέρες". 

Ξέρετε τι γιορτάζουμε σήμερα;

 Για να βρείτε την απάντηση γρήγορα ακούστε πρώτα αυτό το τραγουδάκι ΕΔΩ και τα ξαναλέμε.

Η 2η μέρα του Απρίλη, η σημερινή δηλαδή, είναι αφιερωμένη στα βιβλία και μάλιστα στα παιδικά. Είναι η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Και πώς να τη γιορτάσουμε από το σπίτι; Ακούστε τι έχει να μας προτείνει ο συγγραφέας παιδικών βιβλίων Βαγγέλης Ηλιόπουλος κάνοντας κλικ ΕΔΩ

Αυτή η ημέρα γιορτάζεται κάθε χρόνο από το 1966 και μετά, αφού έτσι το καθιέρωσε το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα, με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προσελκύσει την προσοχή των μεγαλύτερων στο παιδικό βιβλίο. 

Διάλεξαν αυτή τη μέρα, επειδή είχε τα γενέθλιά του ο σπουδαίος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. 

 Ας του αφιερώσουμε κι εμείς καμιά εργασιούλα τώρα ε; Τι λέτε; Αναζητήστε πληροφορίες στο διαδίκτυο, αφού διαβάσετε τις παρακάτω ερωτήσεις και αφού δείτε ένα βιντεάκι ΕΔΩ


Ψάξε, βρες, απάντησε γραπτά στο τετράδιο

  • Γράψτε λίγες (μέχρι 10 σειρούλες) πληροφορίες για τη ζωή του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. (πότε και πού γεννήθηκε, πότε πέθανε, κάτι που σε εντυπωσίασε από αυτά που έκανε, ποια σχέση είχε με την Ελλάδα, κτλ.). 
  • Γράψτε 2-3 τίτλους δικών του παραμυθιών. Εσείς έχετε διαβάσει κανένα από αυτά; 
  • Υπολογίστε πόσα χρόνια έχουν περάσει από γέννησή του. Θυμάστε πώς; 2020-.........=.......... Γράψτε τη σωστή πράξη κάθετα και λύστε την. 
Η φετινή αφίσα της Σλοβενίας από τον Damijan Stepančič



Κάθε χρόνο επιλέγεται και μια διαφορετική χώρα για να φτιάξει μια αφίσα και να στείλει ένα μήνυμα για το παιδικό βιβλίο σε όλον τον κόσμο. Φέτος ήταν η σειρά της Σλοβενίας. 

Φυσικά, ένας εικονογράφος και ένας συγγραφέας αυτής της χώρας ανέλαβαν αυτή τη δουλειά. Είδατε την αφίσα που δημιούργησε ο εικονογράφος; Παρακάτω θα δείτε και την ιδέα του συγγραφέα. Διαβάστε το μήνυμα και απολαύστε το με την ησυχία σας. 


“Εκεί που μένω, οι θάμνοι πρασινίζουν αργά τον Απρίλη ή νωρίς τον Μάη και σύντομα γεμίζουν με κουκούλια από πεταλούδες. Αυτά τα κουκούλια μοιάζουν με μπαλίτσες από βαμβάκι ή με κουφέτα και οι νύμφες τους καταβροχθίζουν φύλλο το φύλλο μέχρι που οι θάμνοι απογυμνώνονται. Όταν όμως οι νύμφες γίνουν πεταλούδες και πετάξουν, οι θάμνοι δεν είναι κατεστραμμένοι. Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, ξαναγίνονται πράσινοι πάλι και πάλι.
Έτσι μοιάζει ο συγγραφέας, έτσι μοιάζει ο ποιητής. Κατασπαράζονται, μένουν κατάστεγνοι από ιστορίες και ποιήματα, που, όταν ολοκληρωθούν, πετούν μακριά, μπαίνουν μέσα σε βιβλία και βρίσκουν τους αναγνώστες τους. Αυτό γίνεται πάλι και πάλι.
Και τι συμβαίνει ν΄εκείνα τα ποιήματα και τις ιστορίες;
Ξέρω ένα αγόρι που έπρεπε να κάνει κάποια εγχείρηση στο μάτι του. Για δύο εβδομάδες μετά την εγχείρηση, έπρεπε να ξαπλώνει μόνο από τη δεξιά πλευρά και μετά δεν έπρεπε να διαβάζει τίποτα για έναν μήνα. Όταν τελικά ξαναπήρε στα χέρια του ένα βιβλία έπειτα από ενάμιση μήνα, ένιωσε σαν να κατάπινε λέξεις μ’ ένα κουτάλι από μια γαβάθα. Σαν να τις έτρωγε. Πραγματικά τις έτρωγε.
Ξέρω κι ένα κορίτσι που, όταν μεγάλωσε, έγινε δασκάλα. Μου είπε: “Τα παιδιά που οι γονείς τους δεν τους διάβασαν παραμύθια έχουν στερηθεί κάτι σημαντικό”.
Οι λέξεις στα ποιήματα και στις ιστορίες είναι τροφή. Όχι τροφή για το σώμα, όχι τροφή που μπορεί να γεμίσει το στομάχι σου. Τροφή όμως για το πνεύμα και τροφή για την ψυχή.
Όταν πεινάει κάποιος ή διψάει, το στομάχι του γουργουρίζει και το στόμα του στεγνώνει. Οι πεινασμένοι γυρεύουν να φάνε κάτι, ένα κομμάτι ψωμί, ένα πιάτο ρύζι ή δημητριακά, λίγο ψάρι ή μια μπανάνα. Όσο περισσότερο πεινούν, τόσο στενεύει ο οπτικός τους ορίζοντας, ώσπου παύουν να βλέπουν ό,τι δεν είναι τροφή για να τους χορτάσει.
Η πείνα για λέξεις εκδηλώνεται διαφορετικά. Μοιάζει με θλίψη, με λήθη, με αυθάδεια. Οι άνθρωποι που υποφέρουν από τέτοιου είδους πείνα δε νιώθουν πως η ψυχή τους τρέμει από το κρύο κι ότι προσπερνούν τους εαυτούς τους χωρίς να το προσέχουν. Ένα μέρος του κόσμου τους εξαφανίζεται χωρίς να το γνωρίζουν.
Αυτού του είδους η πείνα χορταίνεται με ποίηση και ιστορίες.
Υπάρχει όμως ελπίδα για όσους δεν έχουν ποτέ αφεθεί ν’ απολαύσουν  τις λέξεις, για να χορτάσουν αυτή την πείνα;
Υπάρχει! Το αγόρι που είπαμε διαβάζει κάθε μέρα. Το κορίτσι έγινε δασκάλα και διαβάζει στους μαθητές της. Κάθε Παρασκευή. Κάθε βδομάδα. Αν κάποια φορά το ξεχάσει, της το θυμίζουν τα παιδιά.
Και τι γίνεται με τον συγγραφέα και τον ποιητή; Καθώς έρχεται το καλοκαίρι, θα πρασινίσουν πάλι. Και πάλι θα στεγνώσουν από ιστορίες και ποιήματα, που θα πετάξουν μακριά προς κάθε κατεύθυνση. Πάλι και πάλι.”
 Peter Svetina
 


Τι θα λέγατε τώρα να ξεκουραζόμασταν λίγο βλέποντας μια μικρή ταινιούλα; Έχει τίτλο "Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κυρίου Μόρις Λέσμορ"
Για να την παρακολουθήσετε πατήστε ΕΔΩ


 Και τώρα εργασιούλες για το τετράδιο

  •  Τι σας άρεσε περισσότερο ή τι σας εντυπωσίασε στην ιστορία αυτής της ταινίας;
  • Αν ο πρωταγωνιστής της ταινίας ήταν ένας από τους δασκάλους του σχολείου μας ποιος κύριος νομίζετε πως θα ήταν; Πώς τον σκεφτήκατε; Τι κοινό έχουν αυτοί οι δύο μεταξύ τους;


Εντάξει, είπαμε, κάντε κι ένα διάλειμμα, δεν χρειάζεται να τελειώσετε σήμερα όλες τις εργασίες, ούτε να δείτε όλα τ΄αφιερώματά μας για τη γιορτή του βιβλίου. Όταν ξεκουραστείτε, συνεχίστε με το βιβλιαράκι που σας προτείνουμε παρακάτω.

Θα μπορέσετε να το δείτε, να το ακούσετε, ακόμα και να γυρίσετε μία μία τις σελίδες του, όσες φορές θέλετε κάνοντας κλικ στα βελάκια στο κάτω μέρος της οθόνης που θα παρουσιαστεί μπροστά σας σε λίγο!

Δεν ξέρουμε βέβαια αν αυτό, το ίδιο το βιβλίο δηλαδή, θέλει να το διαβάσετε. Είναι στ' αλήθεια λίγο παράξενο. Θέλετε να δοκιμάσετε; 

Πατήστε ΕΔΩ κι ετοιμαστείτε για μια πολύ ενδιαφέρουσα ψηφιακή ανάγνωση! 



Τελικά, σας άφησε να το διαβάσετε; 

Ναι; Τέλεια!
Όχι;  Τότε, ακούστε το παρακολουθώντας ΕΔΩ

 
Και τώρα, απαντήστε γραπτά στις παρακάτω ερωτησούλες, αλλά με ολοκληρωμένες προτάσεις, γράφοντας τη μία μετά την άλλη, έτσι ώστε στο τέλος να σχηματιστεί η ιστορία του βιβλίου με λίγα λόγια. Ξεκινήστε την ιστορία σας, πώς αλλιώς βέβαια; Έτσι:

Μια φορά κι έναν καιρό...

  • Πού ζούσε αυτό το βιβλίο;
  • Γιατί δεν ήθελε να το διαβαστεί από κανέναν;
  • Ποιος το πήρε τελικά για να το διαβάσει και πού το πήγε;
  • Τι συνέβη όταν το άνοιξε για να το διαβάσει;
  • Πώς ένιωσε το βιβλίο τότε;
 Θυμάστε πώς το λέμε το φαινόμενο που μιλάνε ή  σκέφτονται σαν άνθρωποι τα αντικείμενα, τα ζώα ή τα βιβλία, όπως αυτό της ιστορίας μας; 

Πολύ σωστά!



Σίγουρα θα σας κάνει παρέα αυτές τις μέρες και κανένα βιβλίο που το διαβάζετε τις ώρες που ξεμπερδεύετε με τις οθόνες, ε; 

Το ρωτήσατε μήπως χρειάζεται για παρεούλα, κανέναν σελιδοδείκτη, όταν το αφήνετε εσείς μόνο του; Αν σας απαντήσει ΝΑΙ, ορίστε μερικές ιδέες που βρήκαμε σ' ένα άλλο ιστολόγιο:


 Αχ, παιδιά, με τα βιβλία πέρασε η ώρα χωρίς να το καταλάβουμε κι έχουμε κι άλλες πολλές πολλές δουλειές να κάνουμε. Ή να δούμε καμιά καλή εκπομπή στην τηλεόραση. 

Πείτε στους γονείς σας να ενημερώνονται για το καθημερινό πρωινό πρόγραμμα της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης στην ΕΡΤ2. Για αύριο είναι:

Πρόγραμμα Παρασκευής 03/04/2020

Μάθημα Γλώσσας Γ’ τάξης

«Παραγωγή γραπτού λόγου: Αφηγηματικός Λόγος»

 Κάθε πρωί στις 10.00π.μ.

 Λοιπόν, στην τελευταία για σήμερα δραστηριότητα- παιχνίδι, δείτε ένα άλλο πρόγραμμα τηλεόρασης και βάλτε τα ρολόγια σας στη σωστή ώρα. Δείτε πώς θα το κάνετε αυτό όταν παρακάτω θ' ανοίξετε την εφαρμογή που σας προτείνουμε:

  • Κάνετε κλικ στην κόκκινη λεξούλα οδηγίες
  • Όχι από εδώ καλέ, μην βιάζεστε! Δεν ανοίξατε την εφαρμογή ακόμα!
  • Στην γραμμή του χρόνου πάνω δεξιά έχει ένα κυκλάκι που μετακινείται με δύο τρόπους:  
  1. Κρατώντας πατημένο το αριστερό κλικ στο ποντίκι και σύροντάς το δεξιά αριστερά, ή
  2. Κάνοντας μία φορά κλικ πάνω του και με τα βελάκια του πληκτρολογίου κάνετε δεξιά αριστερά. Έτσι κυλάει ο χρόνος...
 Παίξτε λίγο με το χρόνο τώρα που έχετε χρόνο. 
Έτσι θα μάθετε εύκολα την ώρα και στα δύο ρολόγια. Και στο αναλογικό με τους δείκτες και στο ψηφιακό με τους αριθμούς
Ευκαιρία είναι τώρα να περάσουμε την ώρα μας για να περάσει η ώρα!!! 😊

Δυο ρολόγια και καλά
πατήστε ΕΔΩ καλά παιδιά!

Αυτά για σήμερα! Δείτε παρακάτω αν θέλετε και μερικές από τις εργασίες που μας στείλατε από την προηγούμενη φορά. Ουφ, άντε και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους μας! 

 Τα συναισθήματα, οι παροιμίες, οι πράξεις!


























Μπράβο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου