Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

Πρωτομαγιά

Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

Καλό μήνα!

    Γεια σας, παιδάκια μου! Τι κάνετε; Ελπίζω να είστε όλα καλά, κεφάτα και ζωηρά όπως πάντα.

   Σήμερα θα ξεκινήσουμε με ένα όμορφο βίντεο που δείχνει πώς γεννήθηκαν τα λουλούδια τις μέρες που έφευγε ο χειμώνας κι έμπαινε η άνοιξη. Τη μουσική που ακούγεται τη συνέθεσε ο Σοπέν, ένας σπουδαίος μουσικός, σαν αυτούς που μαθαίνετε από την κ. Ελένη. Τη σύνθεσή του αυτή την ονόμασε "Το βαλς της άνοιξης" 
   Για να το δείτε και να το ακούσετε κάντε κλικ

 

   Να κι ένα πρωτομαγιάτικο στεφάνι φτιαγμένο από ανοιξιάτικα λουλούδια! Δείτε πού είναι κρεμασμένο. Ωραία έκπληξη, ε; Που λέτε, πριν λίγα χρόνια, το είχαμε φτιάξει με τα παιδάκια που πάνε τώρα στη Δ' τάξη. Είχαν φέρει λουλούδια, κόψαμε και μερικά φύλλα από τα δέντρα της όμορφης αυλής του σχολείου μας και το πλέξαμε. Βάλαμε και μια κόκκινη κορδέλα για να συμβολίσουμε την αγάπη και τη χαρά μας. 

   Σας το αφιερώνω, λοιπόν, εγώ σήμερα, με την ευχή γρήγορα να γυρίσουμε στο αγαπημένο μας σχολείο, υγιείς και πάνω απ' όλα ασφαλείς!

   Η πρώτη μας δουλειά σήμερα είναι να μαζέψουμε πολλά λουλούδια διαφόρων ειδών και χρωμάτων και να φτιάξουμε στο σπίτι μας στεφάνια ή μπουκέτα, για να τα κρεμάσουμε στην πόρτα μας, όπως είναι το έθιμο. Να κάπως έτσι:


   Δυστυχώς, δεν επιτρέπεται φέτος να πάμε εκδρομή στη φύση και να φτιάξουμε ένα στεφάνι από αγριολούλουδα, όπως αυτό για παράδειγμα:


   Όμως, μια μικρή βολτίτσα οπωσδήποτε θα την κάνουμε στη γειτονιά, όπως μας παρακινεί εδώ παρακάτω μια αγαπημένη μου φίλη, η κυρία Γιώτα Μπούρα που είναι δασκάλα και της αρέσει πολύ να γράφει ποιήματα:

 Μια διαφορετική... Πρωτομαγιά

Τι Πρωτομαγιά κι αυτή,
μες στο σπίτι αραχτοί!
Ποιος να το' λεγε παιδιά
πως μας λείπουν τα σχολειά!

Πού είν' οι συμμαθητές;
Μέλισσες ηλεκτρονικές.
Στις κυψέλες του e-me
ζουζουνίζουμε μαζί.

Μη σας πιάνει στεναχώρια,
λίγο ακόμα θα' μαστε χώρια.
Κάντε λίγη υπομονή, 
θα βρεθούμε όλοι μαζί.

Μετακίνηση έξι.
Βγαίνω έξω, χιονίσει βρέξει!
Στου Μαγιού την αγκαλιά
με στεφάνι στα μαλλιά.

Κι όταν θα περάσουν όλα
κι είμαστε όλοι μια χαρά
θα ξαναβρεθούμε πάλι
μ' αγκαλιές και με φιλιά!
  
   Πρωτότυπο και επίκαιρο, ε; Ωστόσο, ελπίζουμε να είναι μόνο μίας χρήσης και να μην χρειαστεί να το πούμε άλλη φορά... 



   Στο βιβλίο της Γλώσσας μας στο κεφάλαιο 2 "Ο Μάης με τα στεφάνια" της ενότητας "Γιορτή και ξενοιασιά" υπάρχει ένα ωραίο αφιέρωμα για την Πρωτομαγιά με δυο κείμενα. 

   Το πρώτο αναφέρεται στη γιορτή των λουλουδιών και το δεύτερο στη γιορτή της δουλειάς.  





    Διαβάστε αυτά τα κείμενα βρίσκοντάς τα ΕΔΩ
    
   Απαντήστε προφορικά (το μολύβι σας σήμερα κάνει απεργία!) στις ερωτήσεις 1, 2, 3 και 6 που βρίσκονται κάτω από αυτά (Ξεκλειδώνω το κείμενο). 

   Για να χαρείτε περισσότερο τις πληροφορίες που μαζέψατε από όλα αυτά που λέμε σήμερα εδώ, σας έχω δυο σχετικά παραμυθάκια που θα τα δείτε, αν πατήσετε στον τίτλο του καθενός ξεχωριστά:

Το παραμύθι της Πρωτομαγιάς (βίντεο-αφήγηση)

Μια φορά την Πρωτομαγιά 
(ηλεκτρονικό βιβλιαράκι: πατάμε το βελάκι προς τα δεξιά για να γυρίσουμε σελίδα ή αριστερά για να πάμε προς τα πίσω και κάνουμε ανάγνωση)

 Εργασίες που θα κάνουμε

  Και για το τέλος, θα σας προτείνω μερικές ασκησούλες σε φυλλάδια που μπορείτε να τα εκτυπώσετε και να τα δουλέψετε ή να γράψετε τις απαντήσεις στο τετράδιό σας. 

   Θα θυμηθούμε τι είναι το ρήμα και πώς το αναγνωρίζουμε ανάμεσα σε άλλες λέξεις ή μέσα σε μία πρόταση. Επίσης, πώς από ένα ουσιαστικό γεννιέται ένα ρήμα. Έτοιμοι; Πάμε να ανοίξουμε πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:  

 Ασκήσεις Γλώσσας  ΕΔΩ

  Για επανάληψη στα Μαθηματικά θα κάνετε πράξεις και θα λύσετε προβλήματα. Προσέξτε όμως πρώτα αυτό που θα σας θυμίσω:

  Ο πολλαπλασιασμός είναι πιο εύκολο να λυθεί οριζόντια όταν έχουμε έναν διψήφιο και έναν μονοψήφιο αριθμό. Για παράδειγμα:

27 Χ 4=;  

Αναλύουμε τον διψήφιο αριθμό και έχουμε:


(20+7) Χ 4

Πρέπει τώρα να πολλαπλασιάσουμε ξεχωριστά:
  • το 20 με το 4 πρώτα, 
  • το 7 με το 4 μετά 
  • και στο τέλος να προσθέσουμε τα αποτελέσματα.

Δηλαδή: 


  • 20 Χ 4=80
  • 7 Χ 4=28
  • 80+28=108
Άρα 27 Χ 4=108, σωστά;

   Όταν όμως έχουμε δύο διψήφιους αριθμούς να πολλαπλασιάσουμε τα πράγματα γίνονται πιο σύνθετα...


πχ. 27 Χ 43

Εδώ τώρα, αναλύοντας τους αριθμούς έχουμε:


(20+7) Χ (40+3)

Αυτό που θα πρέπει να κάνουμε είναι να τους πολλαπλασιάσουμε ξεχωριστά μεταξύ τους κάνοντας όλους τους δυνατούς συνδυασμούς:


  • το 20 με το 40
  • το 20 με το 3
  • το 7 με το 40 
  • το 7 με το 3
  • και στο τέλος να προσθέσουμε τα αποτελέσματα. 

Δοκιμάστε το:


  • 20 Χ 40=;
  • 20 Χ 3=;
  • 7 Χ 40=;
  • 7 Χ 3=;  
  • Προσθέστε τα αποτελέσματα.

   Προσπαθήστε τώρα να κάνετε με τον ίδιο τρόπο (οριζόντια δηλαδή) την παρακάτω πράξη από την αρχή:

 32 Χ 25=;

Μετά να την κάνετε κάθετα, όπως η φίλη μας η χελώνα, θυμάστε; Δείτε γι' αυτόν τον τρόπο και το μάθημα του βιβλίου μας ΕΔΩ

Ποιος από τους δύο τρόπους σας φέρνει πιο γρήγορα στο σωστό αποτέλεσμα; 

Πολύ ωραία! Νομίζω πως τώρα είστε έτοιμοι για τις ασκήσεις μας.  
    
Ασκήσεις Μαθηματικών  ΕΔΩ

Και για το τέλος ζωγραφισμένη η ελπίδα
και κάποιες νόστιμες εργασίες σας 




Καλό τριήμερο σε όλους!🙌

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου